O tym, że reklama jest dźwignią handlu prędzej czy później przekonuje się każdy przedsiębiorca. Jak mądrze i skutecznie korzystać z tej dźwigni dowiedzieli się olsztyńscy przedsiębiorcy na drugiej edycji szkolenia „Skuteczna reklama internetowa”, zorganizowanego przez Grupę Medialną Gazety Olsztyńskiej i Centrum Innowacji i Transferu Technologii UWM w Olsztynie.
Jaka forma reklamy jest skuteczna?
Taka, która pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym do jak największej liczby potencjalnych klientów - zasięg reklamy jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na skuteczność całej kampanii. Jeśli prowadzę sklep spożywczy w Olsztynie, nie potrzebuję reklamy w Elblągu czy Ostródzie. Jeśli moja firma świadczy usługi np. dla turystów, będę zainteresowany reklamą, która dotrze do ludzi spoza mojego miasta lub nawet województwa.
Dlaczego warto reklamować się w lokalnej prasie?
Przede wszystkim dlatego, że dociera ona do najbardziej wartościowych osób - czyli tych, które mieszkają w Twojej okolicy (w Twoim mieście, gminie lub powiecie). To właśnie potencjalni klienci! Warto pamiętać, że reklama w prasie sprawia, iż firma odbierana jest jako bardziej wiarygodna i rzetelna.
Dlaczego warto reklamować się w lokalnych serwisach internetowych?
Dlatego, że to jedna z najskuteczniejszych form reklamy i jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta.
Mam stronę internetową - czy to nie wystarczy?
Strona internetowa to podstawa - bez niej żaden biznes nie może liczyć na rozwój w perspektywie czasu. Ale sama strona internetowa, bez reklamy, jest jak wielki baner reklamowy, który ktoś przygotował i schował do piwnicy. Strona internetowa potrzebuje reklamy! Dopiero, gdy na Twoją stronę trafią Internauci, zacznie ona spełniać swoje funkcje (prezentować Twoją ofertę, specjalne promocje, czy nawet umożliwi dokonanie zakupów online).
Korzystam z pozycjonowania w wyszukiwarce internetowej.
Czy oprócz SEO potrzebuję czegoś jeszcze?
SEO, czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe, jest bardzo ważne. Ale samo SEO nie wystarczy. Dzięki marketingowi w wyszukiwarkach dotrzesz jedynie do tych klientów, którzy już wiedzą, że chcą kupić daną rzecz albo usługę. Ale oni są w mniejszości. Zdecydowana większość klientów nie ma zdefiniowanych potrzeb zakupowych (np. ja dziś nie chcę kupić pralki, ale jeśli dowiem się, że w Twoim sklepie jest wyprzedaż do 70% na pralki, to może się skuszę). Aby dotrzeć do tej większości potencjalnych klientów i poinformować ich o swojej ofercie, najlepiej jest skorzystać z reklamy banerowej (graficznej) połączonej z reklamą w prasie lokalnej.
Prowadzę firmę w małym mieście, gdzie wszyscy wszystkich znają - po co mi reklama?
Właśnie w małych miejscowościach reklama internetowa sprawdza się bardzo dobrze! Tutaj, gdzie niemal wszyscy się znają, ciężko przebić się z nową ofertą czy nowym produktem bez reklamy. Z drugiej strony nawet niewielka reklama pozwoli odnieść świetny efekt!
Jest kryzys, nie mogę wydawać pieniędzy na reklamę...
Obecnie wszyscy trzy razy się zastanawiają nad wydaniem każdej złotówki - ale ją wydają! Również mieszkańcy Twojego miasta czy Twojej dzielnicy. Przedstawienie dobrej oferty czy atrakcyjnej promocji w reklamie może sprawić, że ktoś, kto nigdy wcześniej nie korzystał z Twoich usług, zdecyduje się przyjść do Ciebie.
W ciężkich czasach trzeba szukać nowych klientów.
Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
KasiaKon #1555288 | 89.74.*.* 18 lis 2014 13:34
Ciekawy artykuł, w większości się zgadzam, szczególnie, że od niedawna prowadzę firmę i widzę, jak się sprawdzają poszczególne opcje reklamy. Ostatnio zdecydowałam się na pozycjonowanie w Dual System i odkryłam, że może to dać naprawdę dużo.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! odpowiedz na ten komentarz
Lab Interactive #1632371 | 217.17.*.* 12 sty 2015 14:11
Jeśli szukacie firmy zajmującej się marketingiem internetowym to zapraszam do http://labinteractive.pl/. Posiadamy bogate doświadczenie szeroko rozumianym marketingu internetowym. Z oferujemy wypozycjonowanie, reklamy kontektstowe, obsługę social media.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! odpowiedz na ten komentarz
Mistrz #1969856 | 93.105.*.* 6 kwi 2016 15:03
Nie da się ukryć, że internetowa reklama to już dzisiaj podstawa. Ja mogę polecić www.premesso.pl - firmę, która zajmuje się pozycjonowaniem stron www i innymi działaniami internetowego marketingu.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! odpowiedz na ten komentarz
Voice #2322846 | 46.134.*.* 7 wrz 2017 19:23
ja tez polecam serwis z opowiadaniami erotycznymi na wysokim poziomie https://sexyvoice.pl/
! odpowiedz na ten komentarz