Przyszłość skutecznej reklamy jest w Internecie

2014-06-18 11:15:48 (ost. akt: 2014-06-24 16:44:59)
Skuteczna reklama to klucz do sukcesu w każdym biznesie. Warto mądrze gospodarować budżetami przeznaczonymi na promocję.

Skuteczna reklama to klucz do sukcesu w każdym biznesie. Warto mądrze gospodarować budżetami przeznaczonymi na promocję.

Autor zdjęcia: sxc.hu

Podziel się:

O tym, że reklama jest dźwignią handlu prędzej czy później przekonuje się każdy przedsiębiorca. Jak mądrze i skutecznie korzystać z tej dźwigni dowiedzieli się olsztyńscy przedsiębiorcy na drugiej edycji szkolenia „Skuteczna reklama internetowa”, zorganizowanego przez Grupę Medialną Gazety Olsztyńskiej i Centrum Innowacji i Transferu Technologii UWM w Olsztynie.

Szkolenie odbyło się 12 czerwca i było to już drugie spotkanie przedstawicieli olsztyńskiego biznesu, którzy chcieli zgłębić informacje nt. skutecznej reklamy internetowej. Wydatki na reklamę w Polsce rosną powoli, jednak wyraźnie widać przesuwanie akcentu z mediów tradycyjnych na nowoczesne, zwłaszcza na reklamę internetową. Nie powinno to nikogo dziwić - reklama internetowa jest jedną z najskuteczniejszych form promocji. Żadne inne medium nie daje nam tak szerokiego zasięgu, elastyczności w tworzeniu kampanii i przede wszystkim możliwości dokładnego zmierzenia wszystkich parametrów kampanii. To ostatnie jest bardzo istotne zwłaszcza w niespokojnych czasach, gdy precyzyjne mierzenie przebiegu kampanii i jej efektów pozwala nam rozsądnie rozkładać budżet reklamowy.

Spotkanie odbyło się w Centrum Innowacji i Transferu Technologii UWM w Olsztynie. Budynek starej kotłowni, odnowiony i nowocześnie wyposażony, znakomicie oddawał charakter szkolenia, które łączyło tradycyjną sztukę reklamy z nowoczesną technologią internetową. Całość poprowadził Bartosz Orliński z Grupy Medialnej Gazety Olsztyńskiej. Jako Grupa Medialna oferujemy lokalnym przedsiębiorcom najnowsze rozwiązania reklamowe praktycznie w każdym medium - powiedział. Większość firm ma już swoje strony internetowe, ale wciąż traktowane są one bardziej jako wizytówka firmy, niż skuteczny patent na utrzymywania relacji z klientami czy jako wygodny kanał sprzedażowy - dodał.

Podczas szkolenia odpowiedzieliśmy na kilka podstawowych pytań, które często zadają sobie właściciele małych i średnich firm lub osoby odpowiedzialne w nich za marketing i pozyskiwanie klientów. Czy samo pozycjonowanie wystarczy? Czy reklama w prasie jest skuteczna i dlaczego warto łączyć zasięgi tradycyjnych mediów z nowoczesnymi?


Jaka forma reklamy jest skuteczna?

https://m.wm.pl/2013/04/orig/ok-144227.jpg Taka, która pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym do jak największej liczby potencjalnych klientów - zasięg reklamy jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na skuteczność całej kampanii. Jeśli prowadzę sklep spożywczy w Olsztynie, nie potrzebuję reklamy w Elblągu czy Ostródzie. Jeśli moja firma świadczy usługi np. dla turystów, będę zainteresowany reklamą, która dotrze do ludzi spoza mojego miasta lub nawet województwa.

Skuteczność reklamy bardzo mocno podnosi skorzystanie z więcej niż jednego kanału reklamowego, tzn. więcej niż tylko ogłoszenie w prasie lub więcej niż same ulotki. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie firmy jest połączenie reklamy w prasie lokalnej z reklamą Internetową w lokalnych serwisach internetowych. Takie rozwiązanie pozwala na pełne dotarcie do potencjalnych klientów i zwiększa skuteczność reklamy nawet o 80%!


Dlaczego warto reklamować się w lokalnej prasie?

https://m.wm.pl/2013/04/orig/ok-144227.jpg Przede wszystkim dlatego, że dociera ona do najbardziej wartościowych osób - czyli tych, które mieszkają w Twojej okolicy (w Twoim mieście, gminie lub powiecie). To właśnie potencjalni klienci! Warto pamiętać, że reklama w prasie sprawia, iż firma odbierana jest jako bardziej wiarygodna i rzetelna.

Połączenie reklamy w lokalnej prasie z reklamą w internetowym serwisie tej gazety sprawi, że Twoja firma stanie się bardziej zauważalna na lokalnym rynku. Wyprzedź swoją konkurencję!

Dlaczego warto reklamować się w lokalnych serwisach internetowych?

https://m.wm.pl/2013/04/orig/ok-144227.jpg Dlatego, że to jedna z najskuteczniejszych form reklamy i jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta.

Pod koniec 2012 roku uruchomiliśmy kampanię reklamową serwisów DOM.wm.pl i MOTO.wm.pl. Przygotowaliśmy reklamy graficzne prezentujące konkretne oferty ze wszystkich miast powiatowych w warmińsko-mazurskim, które ukazywały się w lokalnych serwisach informacyjnych. Dzięki zastosowaniu targetowania geograficznego dotarliśmy do zainteresowanych Internautów. Efekt: serwis DOM.wm.pl odnotował wzrost ruchu o 37%, a serwis MOTO.wm.pl aż o 82%!

Mam stronę internetową - czy to nie wystarczy?

https://m.wm.pl/2013/04/orig/ok-144227.jpg Strona internetowa to podstawa - bez niej żaden biznes nie może liczyć na rozwój w perspektywie czasu. Ale sama strona internetowa, bez reklamy, jest jak wielki baner reklamowy, który ktoś przygotował i schował do piwnicy. Strona internetowa potrzebuje reklamy! Dopiero, gdy na Twoją stronę trafią Internauci, zacznie ona spełniać swoje funkcje (prezentować Twoją ofertę, specjalne promocje, czy nawet umożliwi dokonanie zakupów online).

Korzystam z pozycjonowania w wyszukiwarce internetowej.
Czy oprócz SEO potrzebuję czegoś jeszcze?

https://m.wm.pl/2013/04/orig/ok-144227.jpg SEO, czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe, jest bardzo ważne. Ale samo SEO nie wystarczy. Dzięki marketingowi w wyszukiwarkach dotrzesz jedynie do tych klientów, którzy już wiedzą, że chcą kupić daną rzecz albo usługę. Ale oni są w mniejszości. Zdecydowana większość klientów nie ma zdefiniowanych potrzeb zakupowych (np. ja dziś nie chcę kupić pralki, ale jeśli dowiem się, że w Twoim sklepie jest wyprzedaż do 70% na pralki, to może się skuszę). Aby dotrzeć do tej większości potencjalnych klientów i poinformować ich o swojej ofercie, najlepiej jest skorzystać z reklamy banerowej (graficznej) połączonej z reklamą w prasie lokalnej.


Prowadzę firmę w małym mieście, gdzie wszyscy wszystkich znają - po co mi reklama?

https://m.wm.pl/2013/04/orig/ok-144227.jpg Właśnie w małych miejscowościach reklama internetowa sprawdza się bardzo dobrze! Tutaj, gdzie niemal wszyscy się znają, ciężko przebić się z nową ofertą czy nowym produktem bez reklamy. Z drugiej strony nawet niewielka reklama pozwoli odnieść świetny efekt!

Jeśli uważasz, że wyrobiłeś sobie na lokalnym rynku markę i nie musisz się reklamować, bo klienci znają Twoją wartość i solidność, to bardzo dobrze - marka jest niezwykle ważna. Ale pamiętaj, że konsumenci zmieniają swoje nawyki. Coraz częściej decydują się pójść do sklepu dwie ulice dalej bo mogą kupić ten sam towar trochę taniej lub otrzymać gratisy. Dzięki reklamie będziesz w stanie zainteresować swoją ofertą właśnie tych klientów, którzy szukają korzystnych okazji.


Jest kryzys, nie mogę wydawać pieniędzy na reklamę...

https://m.wm.pl/2013/04/orig/ok-144227.jpg Obecnie wszyscy trzy razy się zastanawiają nad wydaniem każdej złotówki - ale ją wydają! Również mieszkańcy Twojego miasta czy Twojej dzielnicy. Przedstawienie dobrej oferty czy atrakcyjnej promocji w reklamie może sprawić, że ktoś, kto nigdy wcześniej nie korzystał z Twoich usług, zdecyduje się przyjść do Ciebie.
W ciężkich czasach trzeba szukać nowych klientów.

/BO

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. KasiaKon #1555288 | 89.74.*.* 18 lis 2014 13:34

    Ciekawy artykuł, w większości się zgadzam, szczególnie, że od niedawna prowadzę firmę i widzę, jak się sprawdzają poszczególne opcje reklamy. Ostatnio zdecydowałam się na pozycjonowanie w Dual System i odkryłam, że może to dać naprawdę dużo.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Lab Interactive #1632371 | 217.17.*.* 12 sty 2015 14:11

    Jeśli szukacie firmy zajmującej się marketingiem internetowym to zapraszam do http://labinteractive.pl/. Posiadamy bogate doświadczenie szeroko rozumianym marketingu internetowym. Z oferujemy wypozycjonowanie, reklamy kontektstowe, obsługę social media.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Mistrz #1969856 | 93.105.*.* 6 kwi 2016 15:03

    Nie da się ukryć, że internetowa reklama to już dzisiaj podstawa. Ja mogę polecić www.premesso.pl - firmę, która zajmuje się pozycjonowaniem stron www i innymi działaniami internetowego marketingu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. Voice #2322846 | 46.134.*.* 7 wrz 2017 19:23

    ja tez polecam serwis z opowiadaniami erotycznymi na wysokim poziomie https://sexyvoice.pl/

    ! - + odpowiedz na ten komentarz