Wdrożenie programu lojalnościowego może przynieść liczne korzyści, ale tylko wtedy, gdy cała akcja będzie odpowiednio obsługiwana. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest brak odpowiedniego porozumienia z uczestnikami. Wyjaśniamy, jaką rolę pełni komunikacja w programie lojalnościowym i w jakiej formie najlepiej się sprawdza!
Program lojalnościowy a komunikacja z uczestnikami
Program lojalnościowy jest długookresową akcją marketingową mającą na celu wesprzeć sprzedaż zachęcając klientów do zakupów, poprzez oferowanie im dodatkowych korzyści, takich jak m.in. nagrody rzeczowe, rabaty czy money back. W Polsce takie akcje cieszą się dużą popularnością – na ten moment na rynku działa ok. 120 aktywnych inicjatyw. Według sondaży sześciu na dziesięciu dorosłych Polaków zapisało się do przynajmniej jednej takiej akcji. Niestety, nagminne jest zjawisko początkowego zainteresowania, które z czasem gwałtownie słabnie.
Kanały komunikacyjne w programach lojalnościowych
Z uczestnikami programów lojalnościowych można komunikować się na wiele różnych sposobów. Powszechne są jednostronne (np. gazetki, ulotki czy automatyczne SMSy/ e-maile), a także dwustronne kanały (np. aplikacje mobilne, infolinie). Najlepiej jest wykorzystywać kilka z nich, mając jednak na względzie profil grupy odbiorców.
Potwierdza to fakt, że same aplikacje są niezwykle lubiane. W jednym miejscu uczestnik zyskuje dostęp do m.in. historii zakupów, salda punktów, katalogu promocji/nagród, wirtualnej karty i modułu e-commerce. Zainstalowanie takiego udogodnienia jest wyjątkowym ułatwieniem, dlatego cieszy się dużą popularnością. Naturalnym jest, że najwygodniej jest dodać do wszystkich tych funkcji opcję umożliwiającą szybki kontakt z obsługą. Przy okazji oprogramowanie może gromadzić niezwykle cenne dane, np. o nawykach uczestnika – godzinach, w których robi zakupy, sklepach, które wybiera czy produktach, które trafiają do jego koszyka.
Obsługa programów lojalnościowych
Prowadzenie angażującej komunikacji z uczestnikami jest trudnym zadaniem, dlatego dużą popularnością cieszy się profesjonalna obsługa programów lojalnościowych oferowana przez zewnętrzne podmioty takie jak i360.com.pl. Przy organizacji takiej akcji najrozsądniej jest zdecydować się na skorzystanie ze wsparcia sprawdzonej firmy, specjalizującej się w takich przedsięwzięciach. W ten sposób można uniknąć błędów wynikających z braku doświadczenia oraz osiągnąć najlepsze możliwe efekty. Takie rozwiązanie jest też po prostu o wiele wygodniejsze, a zarazem tańsze – przygotowanie całej strategii, znalezienie odpowiednich pracowników, stworzenie aplikacji itp. generują duże koszty.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez