Kasy rejestrujące powinny znajdować się wszędzie tam, gdzie jest dokonywana sprzedaż towarów czy usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych, czyli w skrócie - konsumentów.
Dlatego zawsze paragon z kasy fiskalnej powinniśmy otrzymać od:
• taksówkarzy w związku z wykonaniem usługi przewozowej,
• mechaników w warsztatach samochodowych w związku z wykonaniem naprawy pojazdów i opon oraz wymiany opon,
• diagnostów za wykonanie badań i przeglądów technicznych pojazdów,
• lekarzy i lekarzy dentystów,
• prawników (z wyjątkiem notariuszy),
• doradców podatkowych,
• fryzjerów, kosmetyczek, kosmetologów,
• w placówkach gastronomicznych (zarówno tych stacjonarnych, jak i świadczących usługi cateringowe).
Obowiązek wydania paragonu
Podatnik, który rejestruje sprzedaż w kasie rejestrującej ma obowiązek wydać klientowi paragon i to bez żądania ze strony klienta. Podatnicy, którzy dokonują sprzedaży z pominięciem kasy albo nie wydają klientom paragonów stwierdzających dokonanie sprzedaży, podlegają odpowiedzialności karnej skarbowej. Może być na nich nałożona kara grzywny za przestępstwo lub wykroczenie skarbowe.
Reklamacja – dlaczego paragon ją ułatwia
Paragon jest dowodem sprzedaży towaru i chociaż jego brak nie wyklucza całkowicie możliwości występowania z reklamacją, to z pewnością znacznie ją ułatwia. Paragon potwierdza bowiem nie tylko fakt zawarcia transakcji sprzedaży, ale też w jednoznaczny sposób opisuje sprzedany towar/usługę oraz kwotę przyjętej zapłaty. Konsument nie musi więc tych rzeczy w inny sposób dowodzić (np. wyciągiem z banku przy zapłacie kartą płatniczą). Z pewnością więc lepiej jest posiadać paragon niż go nie posiadać.
Komentarze (3) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez
xxx #1828546 | 83.6.*.* 4 paź 2015 14:03
Dzisiaj bylam na gieldzie w Ełku i robilam zakupy, poprosilam o paragon to pani sprzedająca zrobiła wielkie oczy i powiedziała mi -ale my nie dajemy paragonów- Ot i cała historia.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! odpowiedz na ten komentarz
.lex #1828334 | 164.126.*.* 4 paź 2015 07:23
nagminnyn jest nie wydawanie przes "chinczyka" na Kolobrzeskiej, obsluga niby drukuje ,ale nie urywa i nie podaje na stol
! odpowiedz na ten komentarz
czyt. #1827486 | 95.160.*.* 2 paź 2015 19:01
A dlaczego takie firmy jak MPK czy ZDZiT,które sprzedają bilety również bilety miesięczne,nie posiadają kas fiskalnych?????Doładowywując OLM nie otrzymuję pokwitowania tzn paragonu,a kto zapłaci 10 zł jeżeli okaże się że karta jest nieaktywna,jak udowodnić że zapłaciłam za doładowanie karty????????????
Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! odpowiedz na ten komentarz