W Expo Arena w Ostródzie odbył się Kongres Asia Trade "Know How" 2015.
Azja to dobry kierunek dla naszych przedsiębiorców
Kongres miał charakter biznesowy, a jego celem było wskazanie nowych możliwości rozwoju dla polskich przedsiębiorstw oraz dostarczenie wiedzy i sprawdzonych rozwiązań w nawiązywaniu kontaktów handlowych z krajami azjatyckimi.
— Zaproszenie na Kongres przyjęło 12 krajów azjatyckich – mówi Piotr Oraczewski, prezes Expo Arena SA. — Wzięli w nim udział przedstawiciele ambasad, izb handlowych i gospodarczych oraz eksporterzy i importerzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami.
Asia Trade "know how" było innowacyjnym w skali kraju wydarzeniem, ze względu na szerokie podjęcie tematu relacji biznesowych na linii Polska – Azja. Na kongres zaproszono wielu ekspertów, którzy uczestniczyli w panelach dyskusyjnych. Wśród nich m.in. Lucyna Jeremczuk z Ministerstwa Gospodarki, która przedstawiła wykład na temat perspektyw rozwoju współpracy gospodarczej Polski z Indiami. Jak znaleźć wiarygodnego partnera biznesowego doradzał Włodzimierz Szelążek, prezes Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w Olsztynie. O potencjale gospodarczym swoich krajów mówili m. in. przedstawiciele ambasad Wietnamu, Indii, Iranu, Afganistanu i Pakistanu.
To były konkretne informacje na temat rynków poszczególnych krajów azjatyckich, ich stref ekonomicznych oraz sprawdzonych form nawiązywania współpracy.
Polscy specjaliści z kolei przedstawili założenia rządowego programu wspierania eksportu, którego zadaniem jest pomoc w ekspansji i sprzedaży polskich wyrobów i usług. Uczestnicy kongresu dowiedzieli się też o możliwościach sfinansowania eksportu ze środków z Funduszu Ekspansji Zagranicznej w ramach TFI Banku Gospodarstwa Krajowego.
— Azja to dobry kierunek dla przedsiębiorców z naszego regionu, tam są państwa prężnie rozwijające się gospodarczo — mówił Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego. — My mamy w regionie dobrze rozwinięty przemysł meblowy i produkcji jachtów. Jest też możliwy eksport naszej żywności. Warto powalczyć o rynek azjatycki.
Kongres Asia Trade "Know How" 2015 trwał do 21 listopada.
bach
Komentowane artykuły
- Propaganda czy dziennikarstwo? Stanowski ostro o Dorocie Wysockiej-Schnepf i jej aktywności w sieci (1)
- Pomalowali budynek... bo im się nudziło (0)
- Putin a pogrzeb Papieża (0)
- Pontyfikat Franciszka. Jak oceniają go Polacy? (0)
- Przez sześć tygodni przejazd będzie zamknięty (0)
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez