Urząd musi tworzyć dobre relacje z podatnikami

2016-06-30 08:27:28 (ost. akt: 2016-06-30 08:42:29)
XIV edycję konkursu „Urząd Skarbowy przyjazny przedsiębiorcy” wygrał Urząd Skarbowy w Elblągu, miejsce drugie i trzecie zajęły urzędy w Braniewie i Giżycku.

XIV edycję konkursu „Urząd Skarbowy przyjazny przedsiębiorcy” wygrał Urząd Skarbowy w Elblągu, miejsce drugie i trzecie zajęły urzędy w Braniewie i Giżycku.

Autor zdjęcia: Przemysław Getka

Podziel się:

W poniedziałek w Izbie Skarbowej w Olsztynie została rozstrzygnięta XIV edycja konkursu "Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy". Najlepszym organem podatkowym według przedsiębiorców w regionie został urząd w Elblągu. Zdobył 2185 pozytywnych głosów.

Jakość obsługi i profesjonalne podejście do podatnika oraz pomoc w zrozumieniu trudnych przepisów prawnych. To elementy, które przede wszystkim były ocenianie przez przedsiębiorców, którzy wypełnili ankiety oceniające urząd skarbowy, w którym się rozliczają w ramach konkursu "Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy". Urząd Skarbowy w Elblągu zebrał najwięcej pozytywnych opinii w regionie, bo aż 2185 pozytywnych ankiet. Zaraz po nim wyróżnione zostały urzędy w Braniewie (587 pozytywnych ankiet) i Giżycku (568 pozytywnych ankiet). Olsztyński organ podatkowy w tym roku nie trafił do grona wyróżnionych, ale jak mówi Iwona Smolińska, szefowa olsztyńskiej Izby Skarbowej, wszystko jeszcze przed nimi.

— Jesteśmy dobrzy, ale będziemy jeszcze lepsi. Cały czas dążymy do jak najwyższej jakości usług oraz jak najbardziej profesjonalnej obsługi podatnika. M. in. organizujemy szkolenia oraz podejmujemy inne działania, które mają sprawić, że zniknie problem nadmiernej fiskalizacji czy szczegółowości. Mamy o tyle trudną sytuację, że musimy stać na straży prawa, jednocześnie utrzymując dobre relacje z podatnikiem — wyjaśnia.
Problem ten zauważa także Wiesław Łubiński, kanclerz olsztyńskiej loży Business Center Club, która współorganizowało konkurs wraz z Ministerstwem Finansów.

— Doskonale wiemy, że wśród przedsiębiorców większość osób skupia się przede wszystkim na biznesie, na tym, co robią, a podatki mają gdzieś tam z tyłu głowy. Naszym zadaniem jest, żeby podatki nie były dla przedsiębiorcy tak bardzo uciążliwym obowiązkiem. I udaje nam się to robić, od dłuższego czasu możemy mówić już o relacjach partnerskich w kontaktach urzędów z podatnikami — mówi. — Przedsiębiorcy z reguły nie mają wykształcenia prawniczego, więc musimy pomagać im w wyjaśnianiu różnych wątpliwości. Nie ma już czegoś takiego, że podatnik jest odsyłany do czytania prawa, tylko dostaje na miejscu konkretną informację — podkreśla.

Joanna Bryl, zastępca naczelnika Urzędu Skarbowego w Elblągu, która odebrała pierwsze wyróżnienie zaznaczyła, że wysoka jakość usług w urzędzie, którą docenili przedsiębiorcy nie wynikała z rywalizacji konkursowej między instytucjami.
— Wysoki poziom utrzymujemy na co dzień. Tworzenie dobrych relacji z podatnikami to nasz priorytet — mówiła. — Trafiały i trafiają do nasz bezpośrednie sygnały, też na piśmie, że podatnicy są zadowoleni z naszej pracy. To dla nas ważne, bo jakby nie patrzeć, kontakty z przedsiębiorcami to bardzo delikatna materia — dodała.

"Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy" jest niekomercyjnym, ogólnopolskim przedsięwzięciem, którego celem jest m. in. promowanie wysokich standardów obsługi klienta. W tegorocznej edycji do konkursu wpłynęło prawie 5 tys. ankiet. Gościem honorowym konkursu był wicewojewoda warmińsko-mazurski Sławomir Sadowski.

Ewelina Zdancewicz-Pękala

Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB