Inspiracje, innowacje, idee. Nowe trendy w Grupie WM

2017-07-03 12:00:00 (ost. akt: 2017-07-03 14:38:39)

Podziel się:

Jarosław Tokarczyk, prezes Grupy WM: — Pokazujemy, że można ze sobą łączyć z pozoru wydawałoby się trudne dziś do połączenia światy tradycyjnego druku i nowoczesnych technologii, które się przenikają

Jarosław Tokarczyk, prezes Grupy WM: — Pokazujemy, że można ze sobą łączyć z pozoru wydawałoby się trudne dziś do połączenia światy tradycyjnego druku i nowoczesnych technologii, które się przenikają

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

— Grupa WM to firma, która ma do zaproponowania swoim klientom i partnerom biznesowym wiele innowacyjnych rozwiązań. Pokazujemy przez to, jak ważne dla gospodarki jest otwarcie się na nowe doświadczenia i nowe idee — mówi Jarosław Tokarczyk, prezes Grupy WM, wydawcy "Gazety Olsztyńskiej"i "Dziennika Elbląskiego".

— Pamięta pan to słynne powiedzenie: „Gospodarka, głupcze! („It’s economy, stupid!”)? Hasło z kampanii wyborczej Billa Clintona w 1992 roku długo robiło zawrotną karierę również w Polsce. Dziś trendem jest już chyba coś innego?
— Dziś trendem wszędzie na świecie jest innowacyjność.

— Wygląda na to, że Grupa WM świetnie się w tym trendzie odnajduje?
— Rzeczywiście, Grupa WM to firma, która ma do zaproponowania swoim klientom i partnerom biznesowym wiele innowacyjnych rozwiązań. Pokazujemy przez to, jak ważne dla gospodarki jest otwarcie się na nowe doświadczenia i nowe idee.

— Zanim porozmawiamy o tych innowacjach, zatrzymajmy się przy tym, jak to się stało, że wydawca z tradycją ponad 130-letniej „Gazety Olsztyńskiej” stał się dziś multimedialnym liderem na Warmii i Mazurach, wyznaczającym kierunki technologiczne i biznesowe?
— Nasza pozycja na lokalnym rynku jest wynikiem dynamicznego rozwoju, na który stawiamy od lat. „Gazeta Olsztyńska” przeszła cyfrową transformację i dziś jest dostępna 24 godziny na dobę. W wydaniu papierowym, internetowym czy mobilnym. Tworzymy wiarygodną informację i dostarczamy ją wykorzystując wiele różnych środków przekazu. Dzięki temu umożliwiamy naszym partnerom biznesowym dotarcie do ich potencjalnych klientów w unikalny sposób. Tworzymy kampanie, które wychodzą poza tradycyjnie postrzegane usługi wydawnictwa.

— Internauci przyznają, że mocno zaznaczacie swoją obecność w sieci.
— Nasze serwisy internetowe odwiedza miesięcznie ponad 1,3 miliona unikalnych użytkowników. Dzięki temu możemy tworzyć skuteczne kampanie, które przynoszą naszym klientom bardzo konkretne i wymierne korzyści. Jesteśmy aktywni w mediach społecznościowych. Profile naszych marek na FB są najdynamiczniej rozwijającymi się stronami regionalnymi o największej liczbie fanów, największym dotarciu i zaangażowaniu użytkowników. Bazując na doświadczeniu, oferujemy naszym klientom również promocję w social mediach. A to przecież nie wszystko.

— Co jeszcze? Własny kanał TV?
— Olsztyńska TV to dziś potężny kanał na YouTube. Tworzymy materiały wideo, które osiągają ponad milionową liczbę wyświetleń. Przygotowujemy nie tylko informacje, wywiady ze znanymi osobami z regionu czy relacje z najważniejszych wydarzeń, ale także tworzymy prezentacje multimedialne dla klientów lokalnych i z kraju. Nasz kanał wciąż się rozwija i w tej dziedzinie wciąż jeszcze wiele mamy do zaoferowania.

— A jeśli chodzi o oferty dedykowane biznesowi?
— Dysponujemy wyspecjalizowanym działem programistów zajmujących się tworzeniem zaawansowanych stron i sklepów internetowych oraz aplikacji mobilnych. Zrealizowaliśmy wiele interesujących projektów internetowych i mobilnych dla klientów i to nie tylko z regionu, czy Polski, ale doceniają nas też przedsiębiorcy z Europy. Wciąż pozyskujemy nowe kontrakty w tej przestrzeni biznesowej. Tworzymy specjalne rozwiązania dla e-commerce, które są wykorzystywane w wiodących sklepach internetowych w kraju. Przygotowujemy dedykowane rozwiązania, ale mamy też kilka własnych, które już są w sprzedaży.

— Robi się głośno o waszych aplikacjach.
— Jedną z nich jest aplikacja mobilna dedykowana zarządcom nieruchomości, inną — aplikacja skierowana do organizatorów konferencji, eventów czy koncertów. Klienci doceniają naszą kreatywność, szybkość realizacji i konkurencyjne ceny. Docenia nas także tzw. branża — otrzymaliśmy ostatnio wyróżnienie w prestiżowym konkursie Mobile Trends 2016 za jedną z naszych aplikacji mobilnych.

— Chce pan powiedzieć, że ów świat tradycyjnych zasobów wydawnictwa odszedł już w przeszłość?
— Przeciwnie. Pokazujemy, że można ze sobą łączyć z pozoru wydawałoby się trudne dziś do połączenia światy tradycyjnego druku i nowoczesnych technologii, które się przenikają. Dynamiczny rozwój w kierunku technologii i multimediów nie sprawił, że zapomnieliśmy o wykorzystaniu tradycyjnych zasobów wydawnictwa, takich jak np. drukarnia. Mimo powszechnej digitalizacji gazety wciąż są i będą drukowane. Posiadamy własną, nowoczesną drukarnię, z której korzystają pisma z całej Polski. Ostatnio rozszerzyliśmy nasze portfolio o nowych klientów — gazety z Litwy.

— Od kilku lat wyraźnym trendem w największych organizacjach, za którymi idą mniejsze, jest to, że budują swój biznes w oparciu o wartości. Badania pokazują, że firmy z misją, którym udaje się realizować uniwersalne wartości, cieszą się stabilnym sukcesem na rynku, lojalnością klientów i cenioną marką. Jak Grupa WM przekazuje to, co ważne i w jaki sposób stara się być w tym przekazie wiarygodna?
— W dobie świadomych i dojrzałych klientów liczy się marka, ale ona nie jest pustą kreacją speców od public relations. Grupa WM jest nośnikiem wartości, jakie kultywujemy; mamy ogromne zasoby inspiracji, z których czerpać i uczyć się może nie tylko biznes. Naszą platformą są fundacje. Fundacja „Przyszłość dla Dzieci” od kilkunastu lat pomaga chorym i potrzebującym dzieciom z Warmii i Mazur. Akcje organizowane przez tę fundację cieszą się wielkim zainteresowaniem i dlatego możemy pomagać coraz większej liczbie potrzebujących. Obecnie pod skrzydłami fundacji jest już ponad 300 podopiecznych. Ostatnio utworzyliśmy też Fundację Instytut Badań i Edukacji Społecznej. Jej zadaniem z kolei jest edukacja mieszkańców województwa w zakresie profilaktyki zdrowotnej, spraw społecznych i kultury.

Pewnie konkurencja zastanawia się teraz: „Jak oni to robią, że im tak dobrze wychodzi?” (śmiech).
Tworzymy przestrzeń do współpracy, współdziałania, współtworzenia i wzajemnego dzielenia się. Postrzegamy siebie jako partnera biznesowego, ale takiego, któremu zależy na sukcesie każdego przedsiębiorcy, każdej firmy z naszego regionu. Nasz cel jest prosty: znaleźć klientów naszym klientom i pomóc im rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie.


W trakcie realizacji kampanii współpraca z Grupą WM przebiegała sprawnie
i profesjonalnie. Jesteśmy w pełni zadowoleni z osiągniętych rezultatów
Warmiński Bank Spółdzielczy


Z Grupą WM mamy przyjemność współpracować od kilku dobrych lat. W tym okresie zrealizowaliśmy wiele dużych projektów, z których jesteśmy bardzo zadowoleni. Jest to firma, która potrafi sprostać stawianym przed nią wyzwaniom. Rzetelnie i terminowo wywiązuje się z powierzonych zadań.
Możemy więc polecić Grupę WM jako wiarygodnego, terminowego i oferującego wysokiej jakości usługi partnera.
Szynaka- Meble
 
Współpracujemy z Grupą WM od lat. To partner, którego możemy polecić
Farris investments Sp. z o.o.

Współpracując z pracownikami z Grupy WM, podczas dwóch kampanii reklamowych naszych inwestycji deweloperskich osiedla Sterowców w Dywitach oraz osiedla Bartąg w Olsztynie potwierdzamy, że wykazali się profesjonalizmem i niespotykaną kreatywnością (…) Odbiór naszej reklamy deweloperskiej przekroczył nasze oczekiwania.
Arbet
  
[quote]Nasza ponaddziesięcioletnia współpraca z Grupą WM, pokazała, jak profesjonalny i solidny jest to partner w interesach.
Bardzo cenimy zaangażowanie pracowników oraz wysoką jakość ich usług. Profesjonalizm w działaniu i doświadczenie jest na najwyższym poziomie, co wyróżnia Grupę WM na naszym rynku prasowym. Mebelplast
 

Na każdym etapie współpracy mogliśmy liczyć na merytoryczne wsparcie i
otwartość na nasze sugestie. Bardzo cenimy sobie rzetelność i terminowość
w wykonaniu powierzonych zadań.
Auto Serwis Sikorski

Z czystym sumieniem możemy polecić Grupę WM jako solidnego i skutecznego
partnera.
Plastal RG

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sposobu realizacji zleconych zadań, jak i z
efektów, które w 100% były zgodne z naszymi oczekiwaniami.
Spółdzielnia Mieszkaniowa Perkoz

Z przyjemnością polecamy usługi firmy Grupy WM, z którą pracujemy już od
ponad 15 lat.
ArtPlast

Grupa WM na nasze zlecenie przygotowała i zrealizowała kampanię reklamową
w prasie oraz internecie (...) Jesteśmy w pełni zadowoleni z osiągniętych
rezultatów.
Starostwo Powiatowe w Olecku