- Zauważalne jest odejście od biernego stylu wypoczywania na korzyść aktywnego wypoczynku. W czasie pogodnych dni hotele pustoszeją, a goście korzystają z uroków okolicznej przyrody - mówi Paweł Chmielnicki, dyrektor generalny grupy Hotele SPA Dr Irena Eris.
Na Mazurach rośnie popularność hoteli spa.
Spa oraz ekskluzywne hotele to jeden z najszybciej rosnących segmentów dóbr luksusowych w Polsce. Jak wynika z raportu KPMG, w tym roku wartość tego rynku urośnie do 1,6 mld zł. Coraz większa dbałość o zdrowie sprawia, że już co dziesiąty Polak korzysta z usług spa.
– Pojęcie „spa” kojarzone jest z luksusem, natomiast sytuacja rynkowa sprawiła, że hotele tego typu są coraz bardziej dostępne. W ostatnich 10 latach w Polsce przybyło około tysiąca hoteli, równolegle przybywało także obiektów spa. Obecnie mamy około 200 hoteli spa, a obiektów w szerokim rozumieniu spa jest aż 600 – mówi Paweł Chmielnicki, dyrektor generalny grupy Hotele SPA Dr Irena Eris.
– Wciąż nie ma jasnej, sprecyzowanej definicji obiektów spa, a hoteli i obiektów, które decydują się na umieszczenie w swoim logo czy szyldzie tej nazwy, jest bardzo dużo. Termin ten stał się bardzo modny i nośny. Potencjalni goście często skuszeni niską ceną stają się ofiarami takich właśnie ofert, które nie do końca mają w swojej istocie ideologię spa – ocenia Chmielnicki.
Polacy przykładają coraz większą wagę do zdrowia i profilaktyki zdrowotnej. Osoby aktywne zawodowo potrzebują zaś naładować się energią, uciec od zgiełku i zanieczyszczeń miast. Hotele spa to dla nich miejsca, gdzie mogą złapać oddech i odnaleźć równowagę.
Jak wynika z ubiegłorocznego badania Departamentu Strategii Polskiej Organizacji Turystycznej, 10 proc. respondentów deklaruje, że skorzystało już z usług hoteli spa, a 25 proc. zamierza skorzystać z takich usług w przyszłości.
W hotelach spa przybywa gości aktywnych zawodowo, z dużych miast, niezależnych finansowo. Coraz częściej przyjeżdżają, by wypocząć z rodziną.
Przy wyborze hoteli najczęściej decydujący głos mają kobiety. Te zaś wolą obiekt z szeroką ofertą zabiegów kosmetycznych i gabinetami wellness. Goście przywiązują wagę do dodatkowych atrakcji (np. dla najmłodszych), infrastruktury czy położenia.
– Goście oczekują dzisiaj kompleksowych zabiegów, które przyniosą szybkie efekty dla ciała i urody, nowoczesnego sprzętu i materiałów wykorzystywanych przy zabiegach. Zauważalna jest odejście od biernego stylu wypoczywania na korzyść aktywnego wypoczynku. W czasie pogodnych dni hotele pustoszeją, a goście korzystają z uroków okolicznej przyrody – przekonuje Chmielnicki.
Istotnym uzupełnieniem oferty stała się gastronomia dopasowana do zdrowego stylu życia. Goście zwracają uwagę na to, co jedzą, częściej preferują kuchnię slow food.
oprac. mh, żródło: newseeria.pl
Komentowane artykuły
- Poznaj deweloperską ofertę GOMIKO (6)
- Co wiemy o grobach na Tuwima? (2)
- Jezioro Wojnowo: malownicze, ale trudno dostępne (2)
- Śmiertelny wypadek w Obórkach koło Brodnicy: trzy osoby zginęły, trzy ranne trafiły do szpitala (0)
- Brytyjski dylemat. Donald Trump czy reset z Unią Europejską (0)
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez