Podczas Black Friday Polacy kupują ubrania online 5 razy częściej niż zwykle

2018-11-19 10:57:17 (ost. akt: 2018-11-19 11:04:31)

Podziel się:

Autor zdjęcia: Pixabay

Według danych PayPal, Polacy coraz chętniej korzystają z internetowych wyprzedaży z okazji Czarnego Piątku, który w 2018 roku przypada 23 litopada W zeszłym roku zakupy online w tych dniach wzrosły w Polsce o odpowiednio 55 proc. i 50 proc. w stosunku do roku 2016.

Czarny piątek w 2017 roku zdominowała moda – wolumen sprzedaży tej kategorii w tym okresie był pięć razy wyższy niż roczna średnia. Choć tradycyjnie wyprzedażowe szaleństwo dotyczy głównie zagranicznych sklepów, lokalni gracze nadrabiają zaległości: ponad 20 proc. płatności realizowanych przez polskich konsumentów w ramach PayPal trafia do rodzimych sprzedawców.

Z danych opracowanych przez IPSOS wynika, że dla ponad 1/3 Polaków ulubioną okazją dla częstszych zakupów w zagranicznych e-sklepach jest okres świąteczny, ale równocześnie 4 z 10 respondentów nie szuka specjalnej okazji, aby częściej kupować w innych krajach. Najczęściej kupujemy ubrania, ale najwięcej wydajemy na podróże

W zagranicznych sklepach inyternetowych najczęściej kupujemy ubrania (60 proc.), zabawki i akcesoria hobbystyczne (50 proc.), biżuterię/zegarki (50 proc.), a także elektronikę (48 proc.). Jednocześnie najwięcej pieniędzy wydajemy na podróże i transport (średnio 1863 zł), elektronikę (ok. 1176 zł) oraz ubrania, buty i akcesoria (ok. 1011 zł). Polacy najchętniej dokonują zakupów w Chinach, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz w Hong-Kongu.

Niemal połowa polskich internautów (49 proc.) przewiduje, że na zakupy w sieci będzie wydawać coraz więcej. Dla 78 proc. z nich, częstsze zakupy online będą spowodowane wygodą, a dla 34 proc. coraz większą liczbą sklepów dostępnych online.

oprac. Igor Hrywna,źródło: https://stories.prowlly.pl

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB