Biznes ecommerce a usługi kurierskie

2021-02-25 23:07:48 (ost. akt: 2021-02-25 23:07:59) Artykuł sponsorowany

Podziel się:

Dynamiczny rozwój branży ecommerce, dodatkowo stymulowany przez pandemię Covid-19, wymusił także jeszcze bardziej przyspieszony rozwój usług kurierskich. Oferta firm świadczących tego typu usługi bardzo się poszerzyła. Jedną z coraz chętniej wybieranych usług okazały się Paczkomaty. W wielu przypadkach nadal jednak najpopularniejszym rozwiązaniem są tradycyjne usługi kurierskie. Jak przygotować się do współpracy z firmą je świadczącą?

Twoje produkty a usługi firm kurierskich
Na co zwrócić uwagę przygotowując się do współpracy z kurierem?
Usługi dodatkowe - pomyśl o tym

Twoje produkty a usługi firm kurierskich
Zanim nawiążesz współpracę z konkretną firmą kurierską przede wszystkim powinieneś dokładnie przeanalizować ofertę nie tylko tego konkretnego usługodawcy, ale i jego konkurencji. Nie chodzi tutaj jednak tylko o ceny, ale o czas dostarczenia, dodatkowe usługi, możliwość płatności za pobraniem oraz wiele innych elementów, które mogą determinować sposób współpracy z daną firmą kurierską oraz koszt tego typu usług. Kurier dla małych firm musi spełniać nieco inne wymagania niż ten dla gigantów ecommerce. Wiele tutaj naprawdę zależy od tego, czego potrzebujesz, jakiej wielkości produkty sprzedajesz, czy możliwe jest np. dostarczanie ich do Paczkomatów czy tez konieczne jest przekazanie ich przez kuriera.

Na co zwrócić uwagę przygotowując się do współpracy z kurierem?
Przede wszystkim do obliczenia kosztów współpracy kurierskiej potrzebujesz wiedzy o jakiej liczbie miesięcznie wysyłanych paczek rozmawiasz. Im jest ich więcej, tym na lepszą ofertę cenową za pojedynczą usługę możesz liczyć, a to pozwala ci zaproponować klientowi lepsze warunki dostawy. Oprócz liczby paczek znaczenie, i to bardzo duże, ma ich rozmiar. Typ paczki może mieć bowiem przełożenie na cenę jej wysyłki. Najpopularniejsze rodzaje paczek to:
• paczka standardowa - do 50 kilogramów, o długości nieprzekraczającej 120 cm lub łącznej sumie wymiarów nie większej niż 220 cm;
• paczka dłużycowa - do 30 kilogramów, najdłuższy bok ma między 220 a 350 cm, za każdy
• paczka gabarytowa - do 70 kilogramów, o długości łącznej boków nieprzekraczającej 6000 cm; jeśli waga przekroczy 70 kilogramów, paczka najczęściej traktowana jest jak przesyłka paletowa, niezależnie od jej wymiarów;
• przesyłka paletowa - od 70 do 800 kg, o maksymalnych wymiarach 120x80x180 cm.
Trzeba się oczywiście liczyć z tym, że w przypadku przekroczenia parametrów w każdym rodzaju paczki, w zależności od rodzaju podpisanej umowy firma ma prawo naliczyć dodatkowe opłaty lub odmówić przyjęcia paczki.

Usługi dodatkowe - pomyśl o tym
Wielu przedsiębiorców oblicza koszty przesyłek, bazując na podstawowych danych dotyczących wielkości paczki i liczbie dostarczanych w miesiącu przesyłek. Warto jednak pamiętać, że na koszty usługi wpływ mogą mieć także usługi dodatkowe, z których część może się okazać bardzo potrzebna w przypadku konkretnego biznesu. Do najpopularniejszych usług dodatkowych zalicza się obecnie możliwość szybkich zwrotów, z których korzysta coraz więcej firm ecommerce. Oprócz tego zwróć uwagę na:
• COD - pobranie opłaty przez kuriera,
• zmianę adresu doręczenia w obrębie oddziału doręczającego lub poza nim,
• powiadomienie e-mail i/lub SMS,
• ubezpieczenie przesyłki.
Znaczenie może mieć dla ciebie tak czas doręczenia. Najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest standardowa usługa kurierska realizowana z reguły w ciągu 2-3 dni. Zdarza się jednak, że klienci chcą mieć możliwość błyskawicznego dostarczenia zamówionej przesyłki. Wtedy potrzebna ci będzie usługa kurier do 10:00/12:00/17:00. Przy tzw. kurierze lokalnym czyli usłudze dostarczenia przesyłki w obszarze jednej z aglomeracji również masz do wyboru usługi standardowe, jak i ekspresowe.


Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB