Przedsiębiorcy wykorzystują badania marketingowe, aby ich produkty i usługi trafiały do jak największej liczby odbiorców. Dobry marketing to podstawa dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Zleć badanie marketingowe i wyprzedź swoją konkurencję.
Aby odnieść sukces w biznesie produkty i usługi powinny być tworzone z myślą o klientach zarówno B2C, jak i B2B. Badania marketingowe pozwalają na zebranie niezbędnych informacji o potrzebach i upodobaniach klientów. Badania ankietowe są szeroką kategorią pod którą, specjaliści rozumieją szereg badań takich jak:
• badania reakcji na kampanie reklamowe;
• badania świadomości marki;
• badania segmentacyjne;
• pomiary obecności produktów w mediach, w tym społecznościowych;
• badania konceptów reklamowych, w tym opakowań i reklam;
• badania produktowe konceptów i prototypów (badania sensoryczne);
• diagnozowanie potrzeb i preferencji konsumenckich (insighty konsumenckie).
Dobrze przeprowadzone i zinterpretowane wyniki badania marketingowego pozwalają przygotować strategię marketingową na lata, dzięki której przedsiębiorstwo może odnieść sukces finansowy, przygotować cele krótko i długoterminowe oraz zadbać o wizerunek przedsiębiorstwa.
Jak przeprowadzić badanie marketingowe
Aby wyniki były miarodajne, warto zastanowić się nad odpowiednią formą badania. Rodzaje metod przeprowadzania ankietyzacji dzieli się na dwie podkategorię: badania ilościowe i jakościowe.
Badania jakościowe charakteryzują się podejściem zindywidualizowanym do respondentów i materiałów, pośród nich wyróżniamy:
• IDI – indywidualne wywiady przeprowadzane z respondentem;
• FGI – wywiady zogniskowane w grupach 6-8 osobowych;
• Analiza SWAT – 4 składnikowa analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia;
• Desk Research – badanie polegające na wyciąganiu wniosków z dostępnych informacji;
• Case study – studium przypadku.
Badania ilościowe zwykle przeprowadza się na dużej grupie respondentów, wśród badań ilościowych wyróżnia się metody takie jak:
• CAWI - ankiety online;
• CATI – ankiety telefoniczne;
• CAPI – ankiety wspomagane komputerowo;
• PAPI – ankiety papierowe.
Największą popularnością z uwagi na niski koszt realizacji, szybkość realizacji i wszechstronność rozwiązania cieszą się ankiety online (CAWI). Rozwiązanie te wraz z rozwojem technologii stało się najczęściej wybieranym wśród naukowców i przedsiębiorców. Jednym z największych plusów tego rozwiązania jest fakt, że badanie marketingowe online można przeprowadzić samodzielnie, bez zewnętrznych przedsiębiorstw oszczędzając na tym wiele zasobów.
Aby zacząć jakiekolwiek badanie ankietowe należy znaleźć program, który umożliwia zdalną ankietyzację. Przykładem takiego programu jest SurvGo™, które wyróżnia się możliwością przeprowadzenia badania na respondentach z panelu Badanie-Opinii.pl. SurvGo™ posiada trzy rodzaje produktów: badania ankietowe na własnej grupie respondentów, badania na panelu oraz testy kompetencji.
Wybierając badanie na własnej grupie respondentów, możesz wybrać pomiędzy różnymi rodzajami dystrybucji ankiety. Twoje badanie możesz wysłać respondentom mailowo, w formie zaproszenia SMS czy generując uniwersalny link pozwalający anonimowo wypełnić ankietę.
Wybór badania na panelu konsumenckim otwiera możliwość doboru próby badawczej nie tylko pod względem ilości ankiet, ale również cech socjodemograficznych respondentów. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo zna swoją grupę docelową, warto zdecydować się na ankietyzację tylko osób z grupy docelowej. System SurvGo™ pozwala na ankietyzację respondentów na podstawie cech socjodemograficznych takich jak: wiek, płeć, sytuacja rodzinna, miejsce zamieszkania czy dochód netto na osobę w gospodarstwie domowym.
Funkcjonalności systemu SurvGo™
Dla początkujących szukających inspiracji do stworzenia badania ankietowego zespół SurvGo™ stworzył szereg przykładowych ankiet. Wzór ankiety można bezpośrednio eksportować do kreatora ankiety dowolnie modyfikować na swoje potrzeby. Dodatkowo wszystkie funkcjonalności systemu wraz z kopiowaniem badań opisane są w zwięzłych i zrozumiałych poradnikach mających na celu pomóc zaznajomić się z systemem.
Korzystając z kreatora pytań, zyskasz szereg możliwości: 19 różnych rodzajów typów pytań, które pomogą stworzyć ciekawą i angażującą ankietę, możliwość stworzenia strony powitalnej i pożegnalnej, możliwość tworzenia kilku stron ankiety oraz dostęp do zaawansowanej logiki pytań. Stosowanie logiki pytań, czyli ukrywania pytań dla respondentów, których wcześniejsza odpowiedź powinna wykluczyć z pytania, również opisana jest w poradnikach.
Oprócz wyżej wymienionych możliwości warto wspomnieć o statystykach badania. Po stworzeniu i rozesłaniu badania SurvGo™ pozwala Ci na bieżąco sprawdzać napływające wyniki, eksportować bazę danych, tworzyć wykresy, krzyżować pytania i generować automatyczne raporty.
Opcje dodatkowe
Wybierając system SurvGo™ klienci, mogą zdecydować się na dodatkowo płatne opcje tj. konsultację merytoryczną ankiety ze specjalistą, czyszczenie bazy odpowiedzi, zamówić obliczenia statystyczne czy nawet zakupić pełen raport badawczy.
SurvGo™ jest rozwiązaniem na miarę naszych czasów gdzie liczy się szybkość, jakość i cena. Decydując się na SurvGo™, otrzymuje się te trzy przymioty niewielkim kosztem swojego własnego czasu na tworzenie kwestionariusza i analizę danych. Każdy przedsiębiorca odpowiednio zmotywowany nie powinien napotkać większych trudności przy samodzielnej realizacji badania. Gdyby wystąpiła taka sytuacja zespół SurvGo™, z przyjemnością pomoże rozwiązać problemy i zrealizować badanie.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez