Czas trwania sesji jest jednym z parametrów, na który warto zwracać uwagę zarówno przy optymalizacji konwersji, jak i przy pozycjonowaniu. Zbyt krótkie wizyty użytkowników mogą mieć wpływ na naszą sprzedaż, ale również na negatywną ocenę naszej witryny przez algorytm Google. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym jest czas trwania sesji i jak go poprawić, to koniecznie zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem.
Warto na początku ustalić, czym jest sesja. Jest to wizyta użytkownika na naszej stronie, podczas której może on odwiedzić jedną lub znacznie więcej podstron. Nie jest więc to termin tożsamy z pojedynczą odsłoną. Jeden użytkownik podczas jednej sesji może odwiedzić wiele podstron. Jednocześnie ten sam użytkownik może mieć wiele sesji tego samego dnia na Twojej witrynie. Warto dodać, że w przypadku Google Analytics dochodzi do resetu sesji, jeśli użytkownik nie wykonał żadnej aktywności na stronie przez 30 minut.
Średni czas trwania sesji, jak łatwo się domyślić, to po prostu czas wszystkich sesji na naszej stronie w danym okresie podzielony przez liczbę tych sesji.
Powszechne jest przekonanie, że zbyt krótki czas trwania sesji nie jest korzystny z punktu widzenia działań marketingowych, ponieważ nie wiąże się on ani z konwersją ani z przekonaniem użytkownika do jakości naszego produktu lub usługi. Warto więc zrobić wszystko, by potencjalny klient spędził na naszej witrynie więcej czasu i zapoznał się z naszą ofertą. Jeśli chciałbyś takie zadanie zlecić specjalistom, to skontaktuj się z firmą Conversion, która od lat zajmuje się optymalizacją konwersji sklepów internetowych.
Oczywiście warto mieć świadomość, że sama długość sesji nie zapewni nam sukcesu. Potrzebujemy z całą pewnością dobrej oferty i przyciągnięcia użytkowników na naszą witrynę. Utrzymanie zaangażowania jest jednak kluczowe w finalizacji transakcji. Na co warto więc zwrócić uwagę?
Ten punkt wydaje się oczywisty, ale wbrew pozorom często nie przywiązujemy do niego odpowiedniej wagi. Powinniśmy sprawdzić z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi, kim są na nasi użytkownicy, a nie tylko zakładać, że wiemy, kim oni są. Warto zweryfikować po jakich słowach kluczowych do nas trafiają, w jakim są wieku i jakiej płci. To oczywiście nie wszystko. Powinniśmy się też dowiedzieć, z jakich są regionów i na jakich stronach spędzają najwięcej czasu, a na jakich najmniej.
Dzięki takiej analizie jesteśmy w stanie dostosować swoją witrynę do ich potrzeb. Z jednej strony wiedza o słowach kluczowych pozwoli nam na stworzenie treści poradnikowych, które będą chętniej czytane przez potencjalnych klientów. Zadbaj o to, by były one interesujące i rzeczywiście rozwiązywały problemy odwiedzających Cię użytkowników, a nie były stworzone jedynie pod pozycjonowanie.
Przeanalizuj ścieżkę zakupową
Warto sprawdzić, jak wygląda ścieżka zakupowa Twoich klientów, a także to, na których podstronach dochodzi do porzucenia procesu. W tym celu świetnie sprawdzi się Google Analytics, o ile oczywiście odpowiednio ustawisz cele i zdarzenia. Możesz również skorzystać z map ciepła i nagrywania sesji dostępnych w programach komercyjnych.
Pamiętajmy o tym, że optymalizacja witryny, jak i konwersji to stały proces. Nie powinniśmy spoczywać na laurach po osiągnięciu zadowalających efektów. Zarówno technologia, jak i oczekiwania użytkowników zmieniają się bardzo szybko. Warto więc na bieżąco analizować własną witrynę, jak i strony konkurencji i regularnie wprowadzać zmiany związane z szybkością i czytelnością naszej strony, dbając tym samym o zadowolenie użytkowników.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Dodaj komentarz Odśwież
Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez